کد خبر: ۷۵۳۸
۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

خانواده ایثارگران، همسایه باهم

کوچه اندیشه‌۹۳.۱ از شلوغ‌ترین و پررفت وآمدترین کوچه‌های محله ایثارگران است که در انتها به خیابان آیت‌الله مشکینی می‌رسد و جمعیت زیادی در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی فراوان آن زندگی می‌کنند.

کوچه اندیشه‌۹۳.۱ از شلوغ‌ترین و پررفت وآمدترین کوچه‌های محله ایثارگران است که در انتها به خیابان آیت‌الله مشکینی می‌رسد و جمعیت زیادی در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی فراوان آن زندگی می‌کنند. اولین ساکنان این کوچه، خانواده‌های ایثارگران بودند که اواسط دهه‌۷۰ به اینجا اسباب‌کشی کردند و در خانه‌های نیمه‌ساز آن ساکن شدند.

آن سال‌ها نه لوله‌کشی آب داشتند و نه گاز؛ اهالی هر‌دو سه‌روز یک تانکر آب می‌آوردند که هم برای مصارف بنّایی‌شان استفاده می‌شد و هم ظرف‌ها و لباس‌هایشان را با آن می‌شستند، البته بساط کپسول خانگی و گاز پیک‌نیکی هم برای پخت‌وپز به راه بود.

خانواده ایثارگران، همسایه باهم

مسجد و مجتمع فرهنگی پیامبر اعظم (ص) سال‌هاست که نیمه‌کاره به حال خودش رها شده و دیگر نماز جماعت در آن برگزار نمی‌شود.

خانواده ایثارگران، همسایه باهم

زمین‌های رهاشده در بیشتر محلات قاسم‌آباد آرامش مردم را سلب کرده است. یکی از این زمین‌ها در کوچه اندیشه‌۹۳.۱ سال‌هاست جا خوش کرده و گودال ۱۰‌متری درون آن، امنیت مردم را به چالش کشیده است.

خانواده ایثارگران، همسایه باهم

هنرستان فنی و حرفه‌ای پسرانه مولای متقیان (ع) بیش از دو دهه قدمت دارد و بیشتر از پانصد‌هنرآموز در دو نوبت آن تحصیل می‌کنند.

خانواده ایثارگران، همسایه باهم

در سرتاسر این معبر، مجتمع‌های مسکونی مختلف جانمایی شده است که یکی از آن‌ها «نیلوفر آبی» نام دارد. این مجتمع بیست‌ساله، دویست‌واحد مسکونی دارد که متراژ آن‌ها از ۸۰ تا ۱۲۰‌مترمربع متفاوت است.

ارسال نظر